Školení SketchUp
Školení programu SketchUp vám nabízíme na úrovni začátečník, a pokročilý.
Kurzy na sebe navazují, pokud se rozhodnete začátečnický kurz přeskočit prostudujte si pečlivě osnovu, kterou naleznete níže na stránce. Zvolte formu školení, která je pro vás vyhovující.
Prezenční forma
Online forma
SketchUp začátečník
Cílem kurzu je účastníky naučit ovládat veškeré kreslící a editační nástroje, orientaci v prostředí a tvorby 3D modelů. Po absolvování školení by měl být uživatel schopen orientovat se v základních funkcích SketchUpu.
Pro koho je kurz určen?
Kurz je vhodný pro začínající uživatele, ale tektéž pro samouky, kteří již chvíli s aplikací pracují.
Dále je určený pro každého s potřebou prezentovat svoje návrhy ve 3D.
Osnova kurzu
- Seznámení s prostředím a nástroje programu
- Seznámení, využití, modifikační klávesy
- Komponenty
Tvorba a editace, 3D warehouse - Materiály
Nasazení, editace, tvorba materiálů z textur, projekční textura - Pohledy, stíny, styly
- Výstupy, řezy a řezové roviny
- Import a export
- Užitečné pluginy
Na konci kurzu vás lektor seznámí s užitečnými pluginy pro SketchUp a dle zaměření vám pomůže s výběrem vhodných rošíření.
SketchUp pokročilý
Pokročilý kurz je rozdělen dle zaměření : stavitelství a design/navrhování interiéru.
Pro účast na pokročilém školení je nezbytné ovládat veškeré funkce z předešlého - začátečnického. Doporučujeme všem, kteří se učili se SketchUpem svépomoci, nejdříve absolvovat začátečnický kurz.
Osnova kurzu pro stavitelství
- Zopakování používaných nástrojů a modifikačních kláves.
- Fotomodel: Import modelu do fotografie, kreslení modelu z fotografie.
- Tvorba terénu: Třemi způsoby: z vrstevnic, na zelené louce, umístění objektu obrázkem.
- Výkresový odul LayOut - pro tvorbu ve 2D výkresová část
Použití, vytvoření prezentace. - Uživatelské značky.
- Volitelné šablony, tvorba soupisek.
- Hladiny (ZNAČKY)
Značky (HLADINY) tvorba a význam hladin ve SketchUpu. - Objemové nástroje: Princip práce s objemovými tělesy.
Osnova kurzu pro design a navrhování
- Zopakování používaných nástrojů a modifikačních kláves.
- Tvorba modelu z poskytnutých podkladů – řešení dispozice z obrázku, PDF.
- Využití externích podkladů ve formátu DWG, DXF - řešení dispozice.
- Tvorba 3D modelu zařízení kuchyně, včetně stavební dispozice (z podkladů DWG), členění modelu do Značek (hladin), tvorba Scén a příprava pro prezentaci v LayOut.
- Objemové nástroje, dělení geometrie modelu základními nástroji SketchUp.
- Tvorba vícestránkové prezentace modelu v prostředí LayOut.
- Doplnující funkce: Fotomodel, pluginy pro SketchUp, včetně pluginu Floor Generator pro obklady a dlažby, případně využití nástrojové lišty Terén v oboru interiérového designu.
Reference