SketchUp FAQ - často kladené dotazy

Máte-li problém s programem SketchUp Pro, zkontrolujte, zda je váš problém uveden níže.

Nelze se přihlásit k předplatnému

Předně se prosím ujistěte, že jsou na uživatelském PC odhlášené všechny předchozí verze předplatného SketchUp. Pokud je aktivována starší verze tak se prosím odhlaste. Program zavřete. Vymažte prosím kompletní licenční soubory.  Pro uživatele Mac vyhledejte soubor login_session.dat ve složce Library. (Cesta k tomuto souboru: Library/ApplicationSupport/SketchUp[Version Year]/login_session.dat)  Pro uživatele Windows vyhledejte login_session.dat pomocí Hledat v nabídce Start. Po odstranění licenčních dat se můžete znova registrovat k předplatnému.

Prodloužení předplatného se nezobrazuje?

– Vymažte mezipaměť a soubory cookie v prohlížeči https://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?hl=cs&answer=32050 – Použijte soukromé nebo „anonymní“ okno prohlížeče - Použijte jiný prohlížeč (např. Chrome, Mozilla Firefox atd.) - Obnovte svůj prohlížeč - Ukončete prohlížeč a znovu jej spusťte a zkuste to znovu - Odhlaste se ze svého účtu Trimble a poté se znovu přihlaste

Zapomenuté heslo Jak provést restart hesla Trimble ID?

Kliknutím sem přejdete na stránku správy účtu. Zvolte email, na kterém je předplatné registrováno a klikněte na možnost resetovat heslo. Na email vám bude zaslána možnost pro nastavení nového hesla.

Jak aktivovat své Trimble ID?

Když si zakoupíte předplatné SketchUp Pro nebo vytvoříte ID Trimble, je nutné účet aktivovat do 72 hodin. Pokud jste nestihli 72hodinovou lhůtu znovu zaslání provedete následujícím odkazem: https://identity.trimble.com/trimble-identity/identity/main/confirmation?confirmation=9dc4e589-1acd-4304-a8c4-b9964dc55b48&application=login.sketchup.com&uuid= 5d094ae1-4a7a-44ee-b8b8-da1e5a3dd3a7 & account = sketchup.com & lang = cs Pokud jste email opět neobdrželi prověřte spam / nevyžádanou poštu, pokud email nedorazil obraťte se na technickou podporu.

Přihlášení Trimble ID nefunguje

Nejčastějším problém proč se nelze přihlásit ke svému Trimble ID účtu je nastavený prohlížeč seznam.cz ve Windows. Řešením je změna na CHROME, EDGE, nebo FireFox a vše funguje.

Jakým způsobem lze instalovat klasickou licenci na další počítač?

Pokud vlastníte (klasickou) trvalou licenci Sketchup Pro, máte k dispozici dvě aktivace, které můžete mít souběžně na dvou stanicích. Chcete-li – instalovat SketchUp Pro na dalším PC, je nutné stávající licenci nejdříve odebrat: Otevřete program – Nápověda (help) – Správa licence (license) - Odebrat licenci (revoke license).
  1. Lucie napsal:

    Dobrý den,

    chtěla jsem se informovat o tom, jak budete probíhat kurz „SketchUp pro začátečníky“ teď v lednu, ráda bych se přihlásila, ale ráda bych prezenční formu, což nevím zda teď vládní opatření umožňují?

    Děkuji za odpověď

  2. Josef napsal:

    Dobrý den,
    funguje v současné době SketchUp na Macbooku s novým Apple M1 čipem?
    Děkuji za odpověď

  3. Kateřina napsal:

    Dobrý den,
    funguje SketchUp na Macbooku? A je tam jiné prostředí než na klasickém PC?
    Děkuji

  4. Petr Kovařík napsal:

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, zda je možné legálně zdarma stáhnout nějakou verzi pro státní správu. Konkrétně pro potřeby Hasičského záchranného sboru – pro velmi jednoduchou 3D modelaci místností/budov pro vyšetřovatele požárů.
    Děkuji za odpověď!

  5. Yuliana Kostyunicheva napsal:

    Dobrý den.
    Přestala mě fungovat funkce geolokace a tvoření terénu na stolním počítače, zkusila přeinstalovat a nefunguji pořad, zkusila jsem nainstalovat na nootebook a tam to funguje. Zase jdu zkusit na stolním počítače a zase nefunguje. Můžete prosím poradit kde mam hlídat problém, asi něco špatně u stolního počítače myslím.
    Moc děkuji s pozdravem Yuliana Kostyunicheva

    • Víťa Pivoňka napsal:

      Dobrý den,
      bohužel na popisované potíže není jednoduchá rada. Poprosím Vás o doplnění informací o verzi SketchUp, případně o specifikaci vašeho zařízení. Určitě doporučím kontaktovat naši technickou podporu pro SketchUp, viz kontakty. (vitezslav.pivonka@3epraha.cz; Tel: +420 607 005 984) S pozdravem, Víťa Pivoňka

  6. Hanka napsal:

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jestli je možné koupit SketchUp pro více uživatelů (Multiple licenses)? Nebo jestli máte nějakou slevu při nákupu více licencí (3x)?
    Děkuju

  7. Agata Waclawik napsal:

    Dobrý den,
    chci se zeptat, zda v placené verzi SketchUp Go jsou k dispozici funkce importu a exportu textur v materiálovém editoru? Jaký je rozdíl mezi placenou verzi SketchUp Go a online verzi zdarma kromě faktu, že se placená verze může používat komerčně?
    Děkuji

Napsat komentář: Petr Kovařík Zrušit odpověď

Pomozte nám, jaký je váš nejčastější problém se SketchUpem?

SketchUp team
Vytvořili jsme pro vás, uživatele, sekci FAQ s nejčastějšími dotazy dotazy k programu SketchUp Pro. Máte-li problémy, se kterými se často setkáváte napište nám na email: sketchup@3epraha.cz