Uvádíme 6 běžných chyb při návrhu interiéru a tipy, jak jim předejít.
Každý prvek v prostoru přispívá k jeho rovnováze (nebo nerovnováze). Vlastnosti, které udávají visuální „váhu“ v prostoru jsou: textury, barva, neobvyklé tvary a propracované detaily. Pokud je prostor těmito vlastnostmi nevyváženému, cítíte, že zde něco chybí anebo jsou prvky na špatném místě.
Jak na to?
Začněte s ohniskovým bodem, který bude v prostoru dominovat a následně přidávejte další prvky, které model doplňují. Nezapomeňte vizuálně vyvážit kontrast všech prvků v modelu.
Příliš mnoho odlišných prvků (převážně textur) způsobí chaos v prostoru a nebudete se zde cítit komfortně.
3D model může být rozhodující pro zjištění vizuální nerovnováhy.
Model SketchUp může pomoci posoudit vizuální váhu místnosti před objednávkou nábytku.
Pokud jde o správnou velikost nábytku v prostoru, neexistuje „univerzální řešení“. Nábytek by měl dobře zapadat do velikosti místnosti i ostatních částí kolem ní. Pokud je tento princip ignorován, může se místnost cítit příliš choulostivě a nepohodlně, nebo na druhé straně se může zdát „přeplněná“.
Abyste tomu zabránil zvažte výšku stropu, velikost místnosti a další prvky v prostoru. Jednoduchý půdorys a výška stěn je skvělý způsob jak začít plánovat a pomůže vám při nakupování. 3D model je skvělý nástroj pro srovnání velikostí a umožňuje nám získat úplnou představu o prostoru.
Vizualizace v měřítku ve SketchUpu vám rychle pomůže vidět nábytek v prostoru.
Každý z nás potřebuje prostor k odpočinku. Vytvořením negativního prostoru v místnosti se soustředíte na klíčové prvky a funkce místnosti. Pokud se pohybujete po místnosti, ale něco stojí v cestě vznikají překážky, které vás frustrují. Negativní prostor tvoří většinou příliš tmavé a těžké prvky.
Tip! Ložnice by měla byt světlá s mírným osvětlením. Příliš mnoho ostrého světla překáží vašim očím.
Závěsy, svítidla, obrazy a fotky … pro všechny tyto prvky je nutné zvolit správnou výšku.. Při zvolení nesprávné výšky je designový prvek „neviditelný“.
Skvělým nástrojem pro tato rozhodnutí jsou výškové výkresy. Nejen, že vidíte prvky ve skutečném měřítku, ale taktéž učiníte rozhodnutí na základě úrovně vašich očí.
Pokud klient provede výběr nábytku před zvážením parametrů v prostoru, je typickým a konečným výsledkem zmatek interiérového designéra.
Zatímco designér pravděpodobně pomůže při řešení jakýchkoli problémů, vytvoření plánu před nákupem a instalací zajistí hladší proces a lepší celkový design. (Tip: Pokud je to možné, najměte si na začátku projektu designéra).
Myslíte si, že je zde uvedeno příliš mnoho pravidel? To je v pořádku. Zvažte tipy a pak se soustřeďte na prostor, který váš udělá šťastným.