4. listopadu Trimble ukončuje prodej klasických licencí SketchUp Pro včetně servisů a obnov. Více informací na BLOGU. 

Nový update pro SketchUp 2020.1

676x0

Milí uživatelé a fanoušci programu SketchUp,

byla uvolněná nová aktualizace pro SketchUp update s označením 2020.1.
Pokud máte aktivní předplatné anebo platný aktualizační servis, update je pro vás k dispozici zdarma.

Aktualizace stahujete z uživatelské sekce anebo klientského FTP serveru. Stačí pouze stáhnout a přeinstalovat. Nemusíte rušit licence ani pluginy 🙂

Co je nového?

Editace neviditelné geometrie, vytvoření objektu pouze na jedno kliknutí anebo vylepšení nástroje Výběr v LayOutu!

SCÉNY A ŘEZOVÉ ROVINY

Nyní můžete ukládat viditelnost jednotlivých řezových rovin do scény i jako objekt. Protože řezové roviny mohou být vnořené do skupin nebo komponent, chceme umožnit, aby se také chovaly jako tyto objekty. Před touto změnou bylo možné uložit pro každou scénu pouze viditelnost řezové roviny na nejvyšší úrovni. Přidaná hodnota tohoto vylepšení je opět větší kontrola v kompletní organizaci modelu a konzistence principů napříč všemi funkcemi SketchUpu.

PANEL SCÉN

Pro SketchUp 2020 je možné nezávislé přepínání viditelnosti skryté geometrie a objektů a nyní se tato funkce ještě zlepšila. Skrytá geometrie a objekty jsou rozděleny takže je můžete samostatně vybírat a ukládat podle jednotlivých scén. Na panelu Scény uvidíte nové zaškrtávací políčko, které umožňuje uložit stav viditelnosti skrytých objektů a nejen skryté geometrie.
Tímto způsobme kontrolujete viditelnost každé scény.

SKRYTÉ OBJEKTY A JEJICH EDITACE

Úpravy neviditelných objektů? Pro SketchUp žádný problém.
Pokud v Outlineru (stromovém okně komponent) vyberete skrytý objekt, zobrazí se jako mřížka. To znamená, že můžete velmi jednoduše provádět přesné úpravy skrytých objektů. Viz. animace níže.

POZNÁMKA: Zaznamenali jste jak rychle pracuje SketchUp když je spuštěn Outliner ? SketchUp 2020.1 obsahuje několik vylepšení výkonu, která zrychlí váš pracovní postup.

VYLEPŠENÉ ÚCHOPOVÉ BODY

Při použití nástroje Otáčení (Rotate) můžete nyní procházet VŠECHNY úchopové body objektu stejně jako u nástroje Posun (Move)!

PRÁZDNÝ OBJEKT

Určitě se Vám částo stává následující situace: Modelujete třeba nový stůl a přidáte na něj kytku, ale udělali jste to příliš rychle a zapomněli jste seskupit kytku a stůl zvlášť. Nyní je vše slepeno dohromady, což způsobuje pozdější problémy s úpravami a ztrácí se čas.

Řešení? Nyní můžete vytvořit seskupený objekt nebo komponentu kliknutím pravým tlačítkem na prázdné místo. Žádné další trojité kliknutí vyberte a pak seskupte nebo nakreslete jinde, abyste jej umístili na požadované místo. Tip pro profesionály: Můžete také použít zkratku ‘G’ pro vytvoření nové komponenty a urychlení vašeho pracovního postupu.

A ještě jeden přidaný bonus: když začnete vytvářet novou komponentu tzv. „od nuly“, máte ihned možnost zvolit její počátek nebo chcete-li vkládací bod a hned potom se objeví okno, které Vám umožní komponentu pojmenovat = přehlednější organizace projektu.

LAYOUT: VYLEPŠENÍ NÁSTROJE VÝBĚR

Cílem bylo usnadnit výběr požadovaných částí na stránce nástrojem Výběr pomocí výběrového obdélníka tak, abyste si s ničím neúmyslně nepohnuli. Nyní, když kliknete a táhnete výběrový obdélník z leva do prava nebo ten křižný z prava do leva, nemělo by se Vám podařit si něco během samotného vybírání omylem přesunout.

A jak nyní přesunout objekt nebo objekty? Stačí je předem vybrat a následně metodou drag&drop (táhni a pust) přesunout. Pro zjednodušení nyní dochází k výběru a přesunům pouze po kliknutí na „skutečný“ objekt, na rozdíl od prázdného místa uvnitř ohraničujícího rámečku, což ještě více zvyšuje sílu tohoto vylepšení v praxi.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.